الثلاثاء، 9 ديسمبر 2008

خائفة من الحب


خائفة انا على قلبي من الحب


اتحاشى نظرات الحب والهوى


اخاف من يأتى ويكسر قلبى


فتركت قلبى خاويا


تكسره الايام خائفة من الحب أنا


أتلفت أجد من حولى يتنفسون حبا وأنغام


وأنا أتنفس الوحدة والألام


أبتعد عن الحب وأرهبه


لماذا أنا خائفة من الحب


ولم اجربه يوم ولا فى الاحلام


اناس يتقربون لى وابتعد أنا عنهم


وكأنى أبتعد عن الحزن والاحزان


الى متى ستظلين خائفة من الحب


والكل من حولك غرقان فيه الى الاذان


خائفة انت على قلبك

هناك 10 تعليقات:

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

ايوة مسعدة هانم
بما انك مسعدة فربا يسعدك كمان وكمان
الخوف من الحب موضوع جايز يكون صح فى زمن الواحد بيخاف من خياله
مش من الحب وبس

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

مسععععععععععععععععععععععععععععععععععدة
يامسعدة يام قلب زى الغريبة
عارف يابت يامسعدة نفس اغمض عينى وافتحها الاقى الدنيا وردى والحياة جميلة والناس طيبة ومافيش حد مسوس
ساعتها بس هنلاقى حب صادق ولكن للاسف يابت الواحد مش عارف يقول ايه

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

طب ايه معنى الحب اصلا
الحب هو فى نظرى الصدق وللاسف انعدم الصدق اذن لن تجدى الحب صدقينى يامسعدة بدل ماتدورى عن الحب دورى عن الصدق وساعتها مش هتلاقى خوف
بصى دورى على صدق وانا هدورمعاكى ونشوف مين اللى هيلاقى الاول انا ولا انتى

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

رجعت رابع
بصى بما انك صحبتى الغالية
فانا بقى هفضفض معاكى اصل انا نفسى افضفض من زمان
تخيلى يامسعدة لو الحياة بقت أحسن من كدة وكل واحد لقى الحب والصدق دة بسهولة ياترى هتحسى بطعم وجمال الحب جمال الحياة ان ماتطلبه النفس يأتى بصعوبة ايوة بصعوبة فكل شئ جة بالساهل يمشى بالساهل هى دى النفس البشرية لازم تتعذب عشان تحس بعد كدة بحلاوة الحياة
اوعى اكون مغلسة عليكى
تصبحى على خير ياقمر

مسعدة يقول...

جزاكى الله خيرا منورة المدونة دايما

جنّي يقول...

السلام عليكم

كيف حالك يا استاذة مسعدة عيدك سعيد ان شاء الله ..

شكلنا ها نشاهد مدونة كبيرة .. اهلا بيكي في عالم التدوين ..

بالنسبة للبوست هناك مثل شعبي يقول اللي يخاف من العفريت يطلعله .. بس اللي بيخاف من الحب يبعد عنه ..

ربنا يسعد ايامك ويرزقك لخير ان شاء الله ..

تحيتي

موناليزا يقول...

اول ماييجى النصيب كل المخاوف ستنتهى

ساره يقول...

صباح الورد
عزيزتي مسعده
اذا فكرتي بعقلك عمرك ماحتحبي لكن اول ماتستغني عن عقلك بقلبك هنا تبداء الحكايه
هذه نظريتي على الاقل :)
ياريت تنورين مدونتي انا كاتبه موضوع عن العشق والهوى حابه اسمع رائيك فيه
دمتي بخير

zainab يقول...

الى متى ستظلين خائفة من الحب


بصى يا أستاذه مسعده
هنفضل خايفين لحد ما يجىاليوم اللى نحس فيه بالأمان

تلميذة سلمان الفارسى يقول...

اول زياره للمدونه
جزاكى الله خيرا
حبيبتى
اتركيها على الله عز وجل
فحينما يحين الوقت ستجدين نفسك مطمئنه
حينما يقدر الله عز وجل ويكلل النهايه بالزواج ان شاء الله
فى أمن الله