الخميس، 11 ديسمبر 2008

كله يدلع نفسه


يابطوطة ياكتكوتة ياصغنونه ياحتة بسكوته ياختى جماله ياختى حلاوته إغمالة روح

قلبى


معلش بدلع نفسى حد عنده إعتراض .قلت أدلع نفسى شوية الواحد لازم كل شوية


يدلع نفسه حبتين نعمل ايه الواحد ساعات دماغه بتضرب ولازم ياخدها على أد


عقلها ويسايسها ويدلعها ويعطيها أهميتها والوضع بتاعها بس الصراحة انا مقصرة

مع نفسى قوى


وساعات بعيشها فى الواقع أوى ومابديهاش فرصة تفرفرش شوية ولذلك اصبحت مثال


للجد وتروح كدة تلاقى جد وتيجى كدة تلاقى جد ويقولوا لك خد الدنيا بتهريج شويه


وببساطة عشان تقدر تعيش وانا الصراحة ماعرفش التهريج ومن زمان أوى وانا

بحب الجد
بس الصراحة الواحد تعب من الجد ومعايشتى للواقع خلتنى عاملة زى المومياء


المتحركة نفسى كدة أبقى ملكة التهريج وليه لأة وأهو كدة أبقى عال العال نفسى أبقى

كدة مرة فى حياتى


وكيف لى بهذة اللحظة والواقع أمامى وخلفى وفى كل مكان

هناك 8 تعليقات:

zainab يقول...

بس الصراحة الواحد تعب من الجد ومعايشتى للواقع خلتنى عاملة زى المومياء

وكيف لى بهذة اللحظة والواقع أمامى وخلفى وفى كل مكان

بصى يا مسعده أولا المدونه بتاعتك عسل كفايه إنى أول مادخلتها ابتسمت

ثانيا أنا نفسى أنا كمان أدلع نفسى أصل الواقع بقى ممل قوى
عندك حق لازم الواحد يدلع نفسه

أنا فى قمة السعاده لأنى أول المعلقين

يسعدنى معرفتك و صداقتك

مسعدة يقول...

اى حد هنا دكتور سنان
ياريت ينورنى على الايميل
عشان سنانى تعباااااااااااااااااااااانى
smisho88@yahoo.com

فشكووول يقول...

براحتك .. اعملى اللى انت عايزاه .. دلعى نفسك وهننى نفسك .. هو انت لك احسن من نفسك .. على فكره بتوع الكلاكيع والعقد بتوع الطب النفسى بيقولوا كدا .. وانت بتعالجى نفسه .. ايه المشكله انت ننوسه .. انت كتكوته .. انت صغنونه انت جميله قوى .. يا ختى عليكى .. قولى كدا لنفسك اما تلاقى نفسك مكتئبه .. ولا يهمك
عزيزتى مسعده
ربنا يخليك ويبارك فيك انت واللى زيك .. اشكرك على مرورك وكل عام وحضرتك بخير وارجوا ان تدوم الزيارات وتشرفينى برزيارتك ثانيه وثالثه وعاشره والى أخره .

Kiara يقول...

هههههههههههههههه

اه ومندلعش نفسنا ليه

هي مش ليها نفس يعني

غير معرف يقول...

السلام عليكم
بجد انا والله اتشرفت بزيارة حضرتك لى وبزيارتى لمدونة حضرتك بجد والله مدونة جميلة جداااااااااا ربنا يكرمك بيها ويعينك عليها ويكفيك اى شر منها..
خلصنا دعاء....تعالى هنا بقى

ايه ده بقى؟!!!
ايه ده ايه الدلع ده كله!!!انا عمرى ما شفت حد بيدلع نفسه الدلع ده كله!!
على العموم دى نفسك انتى تدليعيها تظبطيها فى الاخر دى نفسك انتى...اوعى تزعلى والله بهزر

وكمان حضرتك بتنادى عليا هنا وهناك اكيد فى حاجة بقى ...افهم بس يعنى مش اسجل على عمايا كده...يعنى سنان حضرتك بتوجعك واللا ضرس العقل بيطلع فمبهدلك شوية-يارب ما تشوفى بهدلة ابداااااااا-واللا ايه بالضبط
ههههههههههههههههه

على العموم كل اللى فات ده هزار والله بدون زعل يعنى ........

اتشرفت بمعرفة حضرتك والى مزيد من التواصل يلا سلام

جنّي يقول...

سلامة سنانك .. علشان تبطلي اكل لحمة قصدي جلاس وتدوبي في قلوب الناس ..

سلام

سندس وأمل يقول...

ادلع يارشيدى على وش المايه...

براحنك خااااااااااااااااااااااالص

بس مش تسوقى فيها بقى ....:)

فهمانى......وشفالك الله اسنانك

وحماكى من كل سوء...........

سندوووووووووووووووووووووووووووووس

ساره يقول...

والله معاكي حق
الواحد لازم يدلع نفسه عشان تصير كويسه وتسمع الكلام
فالحين بس نتخانق معاها ونهزئها زي ما اسوي انا قدام المرايه
عن اذنك بروح ادلع نفسي شويه
موضوعك عسول زيك يا قمر :))