الخميس، 30 أبريل 2009

افتكرتى نفسك حاجة


افتكرتى نفسك حاجة وانتى ولا حاجة انتى ايه اصلا عشان تتكلمى معايا بالشكل دة انتى مجرد واحدة عايشه نفس طالع ونفس تانى نازل وممكن نفس من الانفاس اللى طالعة واللى نازلة يطلع ماينزلش او العكس يعنى هتعملى نفسك حاجة دة غلط اوى
2-وانتى مضايفة نفسك ليه ماسبينى اعمل نفسى حاجة هو يعنى جت عليا
1- لا لا انا بس مابحبش الغرور والطلوع فى السما دة الكبر دة لربنا والكبر كمان من صفات الشيطان انتى عايزة تتكبرى عشان تبقى شيطان
2-يابنتى انتى عاوزانى على طول فى الارض وعمرى ماأرفع راسى سبينى اشم نفسى
1-لا انا عاوزاكى ماتنسيش نفسك انك مجرد نفس
2- خلاص ياست الواعظة ابعدى عنى السعادى بقى
1-عارفة انا لو بعدت عنك هتبقى ايه
2- هبقى ايه يعنى
1- هتبقى مجرد حيوان ايوة حيوان بتبصيلى كدة ليه مش عجبك كلامى
2-طيب ياختى كفايه وعظ لحد كدة النهاردة
1 - خلى بالك انا مش مسئولة عنك وانتى مسئولة بقى عن تصرفاتك
2- طيب يااختى
بعد هذا الحوار الذى دار بينها وبينها صمتا قليلا شعرت اتنين انها تريد الامساك بتلابيب 1ولكنها لم تفعل لانها احست بخوف ضميرها عليها

هناك تعليقان (2):

شاب كــ طخين ـــــا يقول...

حوار جميل اوى
فيه ناس ضميرهم بيخليهم يعيشو فى سعاده وراحه بال
وناس تانيه ضميرهم ميت بيكونو اقرب للحيونات زى ما قولتى

ربنا يرزقنا جميعا النفس اللوامه
لو انا فاهم معانها صح يعنى

سلاااااام

mohamed ghalia يقول...

سنحلم بالطموح ولن نتركه
جميله فكرة الحوار