الأربعاء، 6 مايو 2009

دعاء


يارب سترك يارب عفوك يارب اهدى حالنا يارب ارزقنا بصيص اى امل فى هذة الدنيا يارب اعفو عنى يارب استرنى يوم العرض عليك ياااااااااااااااااارب

انا عارفة انى مقصرة مع ربنا ودة مش عارفة ليه مع ان ربنا واقف معايا اوى بس انا الصراحة مش عارفة مالى فى حاجات كتير انا فيها غلط بس مش قادرة احط ايدى عليها حاجات ممكن تكون مديانى امل فى الحياة بس انا بجد مش قصدى انى اغضب ربنا منى وربنا عالم

اكيد ربنا هيقف معايا لانه مطلع على نيتى وانا يارب مش عايزة حاجة من الدنيا غير الستر وعارفة يارب انك اكيد هترزقنى الستر ومتأكدة من كرمك يارب اكرمنا لجل النبى الغالى

هناك 5 تعليقات:

Kiara يقول...

ربنا يسترنا

اللهم امين

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
دى اول زياره ليا وإن شاء الله مش تكون الأخيره يا حبيبتى
ربنا يسعدك يارب
وجميله قووى كلاماتك عن الدعاء
الله الله الله يبارك فيكى
وهقول كمان دعاء كده

دعاء يكون سبب في الستر عليك يوم القيامة بإذن الله

( اللهم استرني فوق الارض و تحت الارض و يوم العرض)



كم سوف تستغرق من الوقت كي ترسلها لغيرك

استحلفك بأعظم محبوب لديك وهو الله الرحمن الرحيم أن ترسل هذه الرسالة لكل من عندك حتى لو كنت انا منهم اللهم يا عزيز يا جبار اجعل قلوبنا تخشع من تقواك واجعل عيوننا تدمع من خشياك واجعلنا يا رب من أهل التقوى وأهل المغفرة يا رب الذي يرسل هذا الدعاء اجعله مع حبيبك ورسولك المصطفى في جنة الفردوس والذي لا يرسله ارحمه يا أرحم الراحمين واهديه انك أنت الهادي
تقبلى مرورى وتحياتى
أختك إيناس

Memo يقول...

جميل جدا ان الإنسان يعرف مواطن قوته وضعفه وهيا دي بداية التغير بإذن الله.

الربان يقول...

تحياتي

كل منا يشعر بالتقصير تجاه الله...فمهما
فعلنا سنكون مقصرين...وفي حديث لسيدنا
رسول الله قال صلي الله عليه و سلم :

لن يدخل أحدكم الجنة بعمله، قالوا: ولا أنت يا رسول الله؟ قال: ولا أنا إلا أن يتغمدني الله برحمة منه وفضل . او كما قال.

لكن يا أختي الكريمة داومي علي الاستغفار فأن فضله عظيم و ايضا اتقي الله ما استطعتي...و ستجدي لذة حب الله في قلبك لا يدانيها لذة....


أسأل الله العلي القدير لي و لكي و للجميع ان يغفر لنا ذنوبنا و يزيد في حسناتنا و ان يجعل الفردوس الاعلي دارنا و مستقرنا.....
تحياتي و تقديري

شاب كــ طخين ـــــا يقول...

كلنا مقصرين مع ربنا وزي ما قولتى مع ان ربنا كرمنا اوى فى حاجات كتير بس مش عارف
ربنا معاكى ومعانا